Listing 1 - 10 of 294 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Basisonderwijs. --- Leerprocessen. --- Portfolio (onderwijs).
Choose an application
School management --- Kwaliteitszorg --- Leerprocessen --- Leerproces
Choose an application
PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- leerprocessen --- talentontwikkeling
Choose an application
Basisonderwijs. --- Leerprocessen. --- Portfolio (onderwijs). --- portfolio's ( onderwijs ).
Choose an application
Juist in de context van een school zijn zowel leerlingen als leraren enorm gebaat bij een cultuur met een sterk vertrouwen in het eigen leervermogen. Het stimuleert persoonlijke ontwikkeling en het heeft een positief effect op resultaten; op ieder denkbaar terrein. Dit boek laat aan de hand van het begrip growth mindset zien hoe je dit vertrouwen in het eigen leren kunt versterken.
leerprocessen --- Growth mindset --- Hersentraining --- Leren --- Schoolontwikkeling --- Zelfvertrouwen --- Geestelijke gezondheidszorg --- Leermotivatie --- Leerprocessen --- Onderwijsbeleid --- Mindset
Choose an application
Having published in 11 languages and sold more than 100.000 copies, this fully revised edition of How We Learn examines what learning actually is and why and how learning and non-learning take place. Focusing exclusively on learning itself, it provides a comprehensive yet accessible introduction to traditional learning theory and the newest international contributions, while at the same time presenting an innovative and holistic understanding of learning. How we learn spans from a basic grounding of the fundamental structure and dimensions of learning and different learning types, to a detailed exploration of the differing situations and environments in which learning takes place. These include learning in different stages, learning in the late modern competition society and the crucial topic of learning barriers. Transformative learning, identity, the concept of competencies, workplace learning, non-learning and the interaction between learning and the educational approaches of the competition state are also examined. Forming the broadest basic reader on the topic of human learning, this revised edition is integral reading for all those who deal with learning and teaching in practice. Particularly interested will be MA and doctoral students of education as well as university- and school-based teachers.
Learning, Psychology of --- Cognitive learning --- Social learning --- Leren --- Leerprocessen --- Leerpsychologie
Choose an application
PXL-Central Office 2017 --- onderwijskunde --- leerprocessen --- leermethoden --- onderzoeksresultaten
Choose an application
Het ene moment nog de zelfverzekerde sporter, manager of automonteur, het volgende moment de patiënt in een vreemde zorgomgeving. Het ene moment nog met twee benen in de maatschappij, het volgende moment onderdeel van een zorgsysteem. Wat heeft iemand die geconfronteerd wordt met nieuwe fysieke mogelijkheden van dat zorgsysteem nodig om zijn eigen plek in de maatschappij te blijven innemen? En wat vraagt dit van jou als revalidatieprofessional en van de revalidatiesetting waarin je werkt? Revalideren is leren geeft een frisse kijk op revalidatie. Het gaat over de kracht van opleiden en daagt je uit om je ‘zorgbril’ te verwisselen voor een ‘leerbril’. De principes die ten grondslag liggen aan de manier waarop mensen leren zijn in dit boek vertaald naar de revalidatie. Deze leerprincipes bieden een nieuw perspectief en concrete handvatten om tijdens het revalideren te focussen op het leerproces van een revalidant. Met als uitkomst een revalidant die geleerd heeft hoe hij op zijn eigen manier en op basis van zijn eigen keuzes kan blijven meedoen in de maatschappij. Daarnaast biedt het boek aanknopingspunten om revalideren op basis van leerprincipes te gaan organiseren en revalidanten met een kleine organisatie en weinig vierkante meters effectiever te laten revalideren. De ideeën in dit boek bieden een nieuwe richting van denken over revalideren. Door het leerproces van een revalidant centraal te stellen, schetst dit boek het verschil tussen ‘uit handen nemen’ en ‘in handen geven’.
PXL-Healthcare 2020 --- revalidatie --- zorgsysteem --- Eigenaarschap --- Leerprocessen --- 615.8
Choose an application
PXL-Research 2017 --- onderwijs en onderzoek --- leerprocessen --- analysemethodes
Choose an application
Anyone can master the fundamentals of game design - no technological expertise is necessary. The Art of Game Design: A Book of Lenses shows that the same basic principles of psychology that work for board games, card games and athletic games also are the keys to making top-quality videogames. Good game design happens when you view your game from many different perspectives, or lenses. While touring through the unusual territory that is game design, this book gives the reader one hundred of these lenses - one hundred sets of insightful questions to ask yourself that will help make your game better. These lenses are gathered from fields as diverse as psychology, architecture, music, visual design, film, software engineering, theme park design, mathematics, writing, puzzle design, and anthropology. Anyone who reads this book will be inspired to become a better game designer - and will understand how to do it. * Jesse Schell is a highly recognizable name within the game industry - he is the former chair of the International Game Developer's Association, and has designed many successful games, including Disney's award-winning Toontown Online. * The book's design methodology was developed at Carnegie Mellon University's Entertainment Technology Center, co-founded by Dr. Randy Pausch of "Last Lecture" fame. * 100 'lenses' are scattered throughout the book. These are boxed sets of questions, each a different way of seeing a game that will inspire the creative process. * 500 pages of detailed, practical instruction on creating world-class games that will be played again and again.
Computer games --- 527 --- games --- leerprocessen --- Design --- informatica - specifieke toepassingen
Listing 1 - 10 of 294 | << page >> |
Sort by
|